What impact does the person sharing your desk have on the rest of your life? Yang Xue is a high school student. During a period of rapid economic and social development, Yang Xue notices the growing demographic gap among the people around her, especially her desk mate. With the growing need for wealth, power and prestige proliferating around her, can Yang Xue stay true to her pure love and hope for the future? “Deskmate” is a Chinese short film.