Ms. Purple
Slinging drinks at one of many karaoke bars in Los Angeles’ Koreatown, Kasie (Tiffany Chu) works harder than anyone; putting up with drunks and chasing down tips, just so she can afford to pay a home nurse to care for her ailing father (James Kang). After the home nurse unexpectedly quits, Kasie is left with two options: she can either call hospice or her estranged brother, Carey (Teddy Lee). Unwilling to put her father in a nursing home, she chooses the latter. Despite the fact that, at the age of fifteen, Carey ran away from home, he willingly returns home at Kasie’s request. Willingly helping shoulder the burden of caring for their dying father, Kasie and Carey do their best, but being together, after so many years apart, brings up a deluge of feelings both have tried hard to forget. Abandoned at a young age by their mother and raised solely by their father, Kasie and Carey carry with them an overwhelming number of emotional scars. Now faced with the real possibility of losing the only parent they ever really had, both siblings are forced to confront some very hard truths. Haunted by a bitter past, Kasie and Carey begin to realize that the only way they will ever be able to move forward is if they first learn how to heal. But how can either of them rise from the ashes when life seems so determined to keep them down? An stirring look at life, love, and family obligation, “Ms. Purple” is a 2019 family drama film directed by Justin Chon.