My Wife Is Having an Affair This Week
Where do you turn when your happy life is ripped apart? Do Hyun Woo (Lee Sun Gyun) is a television producer who considers himself blessed to have a successful career and a happy marriage. But his happy existence is shaken to the core when he accidently sees a text message to his wife, Jung Soo Yeon (Song Ji Hyo), from a mysterious man named Michael who says he has reserved a hotel room for later in the week and he can’t wait to see her. Convinced that his wife is having an affair, Hyun Woo doesn’t know where to turn for help to save his marriage and ends up going on an online forum to ask for anonymous advice from strangers. The people closest to Hyun Woo are of no help. His coworker Ahn Joon Young (Lee Sang Yeob) is married but is obsessed with fellow colleague Kwon Bo Young (BoA), who is divorced. His lawyer friend Choi Yoon Gi (Kim Hee Won) is a master philanderer who goes to great lengths to hide his cheating from his suspicious wife, Eun Ah Ra (Ye Ji Won). Can Hyun Woo survive the worst crisis of his life? “My Wife Is Having an Affair This Week” is a 2016 South Korean drama series directed by Kim Suk Yoon. It is a remake of the 2007 Japanese television drama “My Wife’s Having an Affair This Week?!” (“Konshu Tsuma ga Uwaki Shimasu”), written by Tomoko Yoshida.