Mother
How far will she go for a student? Soo Jin (Lee Bo Young) is working a temporary position as a teacher at an elementary school. One of her students, Hye Na (Heo Yool), catches Soo Jin’s attention because of her unkempt appearance and strange mannerisms. When Soo Jin discovers that Hye Na is being abused at home by her mother, Ja Young (Go Sung Hee), Soo Jin becomes very distraught. One fortuitous day, Soo Jin sees Hye Na wandering around after dark unsupervised. Through a series of chaotic events, an irrepressible impulse gets the better of Soo Jin and she is overcome with the desire to protect Hye Na from any more harm. But how far will Soo Jin go to protect the sweet Hye Na? “Mother” is a 2018 South Korean drama series directed by Kim Cheol Kyu. It is a remake of a 2010 Japanese drama by the same title.