King Maker: The Change of Destiny
During the Joseon Dynasty (1392-1910), Choi Cheon Joong (Park Shi Hoo) is Korea’s leading fortuneteller and face-reading physiognomist – as well as a skilled gambler and martial artist. He is beloved by the people of the realm and is a fierce patriot.
However, he now faces his biggest challenge yet when he takes it upon himself to replace the corrupt regime running the country, hoping to elect in their place a virtuous young prince from a minor royal line. The prince, he believes, is the ideal man to take the Joseon throne.
Choi Cheon Joong must use all of his abilities to help the couple take power – but is aided in his efforts by a princess named Hwang Bong Ryun (Go Sung Hee) a woman who also displays incredible fortune-telling skills.
This drama series was based on a novel by writer Lee Byung Ju, entitled “Wind and Clouds and Rain,” which was serialized in a national newspaper between 1977 and 1987.