The Road: The Tragedy of One
Baek Soo Hyun (Ji Jin Hee) is one of South Korea’s most popular and best-respected broadcast journalists. He is famed as a moral champion and the public believes him to be a paragon of virtue and presents the flagship news show on the BSN TV network. However, what his viewers don’t know if that he is actually a very cold, calculating individual who will stop at nothing to get what he wants. He also harbors a dark secret. His wife Seo Eun Soo (Yoon Se Ah) is the daughter of the chairman of the steel-making giant Jegang, a company at the heart of South Korean politics and industry. But she wants no part of the world of politics or business, and would rather spend time on her career as a budding miniature artist. Meanwhile, Cha Seo Young (Kim Hye Eun), a rival announcer who presents the BSN late-night news show, has secretly set her sights on taking Baek Soo Hyun’s place on the flagship show. When a tragic incident takes place one rainy night, threatening to derail Baek Soo Hyun’s life and career. The ensuing police investigation sees a familiar face assigned to the case – in the form of an old friend-turned-detective Sim Seok Hoon (Kim Sung Soo). This drama was based on the novel “The Tragedy of One” by the Japanese crime writer Rintaro Norizuki. “The Road: The Tragedy of One” is a 2021 South Korean drama series that was directed by Kim No Won.