The Attorney
In 1978, Song Woo Seok (Song Kang Ho) was tired of dragging himself through his daily routine. Desperate for a change, he left his position as a regional judge and moved to Busan to set up his own private law firm. Ridiculed by other lawyers for having passed his bar exams without any sort of higher education, Woo Seok brushes off the sneers of his peers and dedicates himself solely to his practice. Willing to take on the cases no one else wants to touch, Woo Seok finds a comfortable niche and quickly rises to the top.
Three years later, Woo Seok has made quite a name for himself as a highly successful lawyer. But the smooth sailing of his happy life is soon disrupted by the storms of civil unrest swirling around him. Trying to keep his distance from the turmoil around him, Woo Seok soon finds himself drawn in when an acquaintance of his, Choi Soon Ae (Kim Young Ae), tells him that her son, Park Jin Woo (Im Siwan), has gone missing. Assuring Soon Ae that he’ll look into the matter, Woo Seok is appalled when he finds Jin Woo and his friends have been imprisoned and tortured under charges of sedition.
Determined to stand up for the rights of the oppressed, Woo Seok takes on Jin Woo’s case, but defending him against a repressive government won’t be easy. As Woo Seok takes up the mantle to fight for justice he begins to wonder, can any one man really change the world?