Blind Shaman
Tinh Lam (Huynh Lap), a once-powerful shaman now struck by mysterious blindness, embarks on a quest to recover his lost spiritual abilities. As he journeys through various encounters, Tinh Lam gradually learns profound life lessons and begins to understand deeper truths about existence. When he uncovers a sinister plot by another shaman, he starts to suspect that his blindness might not be a random occurrence. Questioning the origins of his condition, Tinh Lam seeks to unravel the mystery surrounding his current state and potential hidden forces at work. This intriguing narrative explores themes of spiritual discovery and personal transformation. "Blind Shaman" is a 2019 South Korean comedy mystery film directed by Minh Thang Ly.