A Fairy Tale
A firm believer in an equal balance between good and evil, Ning Cai Chen (Peng Yu Si) has long believed that humans and demons can live in peace. Convinced that, much like humans, there are just as many good demons as there are evil, Cai Chen sees no reason why spirits and humans can’t co-exist in perfect harmony. However, his beliefs are far from popular, especially as rumors of dark forces stirring in the world begin to spread. Sealed deep within a nearby mountain, one of the spirit realm’s most vile leaders has long slumbered, some believe the time to summon him has finally come. To keep the world from being overwhelmed by the great wave of darkness that would inevitably sweep over the world, should this vile force be awakened, Cai Chen takes it upon himself to journey to the lands bordering the human and spirit realms. Joining him is Nie Xiao Qian (Nan Sheng), a fox demon Cai Chen happened to save from the clutches of a demon hunter. With the odds stacked against them, Cai Chen and Xiao Qian journey deeper into the heart of darkness. But will their efforts be enough to stem the great tide of evil that threatens to destroy humanity once and for all? Adapted from the short story “The Magic Sword” from the novel “Strange Tales of Liao Zhai” by Pu Song Ling, “A Fairy Tale” is a 2020 Chinese fantasy romance film directed by Wang Cong.