Moby Dick
In the winter of 1994, South Korea is rocked by an explosion on Balam Bridge near Seoul, initially reported as a terrorist attack. Journalist Lee Bang Woo (Hwang Jung Min) begins investigating the incident, skeptical of the official narrative. When his old friend Yoon Hyuk (Jin Goo) provides secret documents claiming government agents orchestrated the explosion, Lee teams up with fellow journalists Sung Hyo Kwan (Kim Min Hee) and Son Jin Ki (Kim Sang Ho) to uncover the truth. As they dig deeper, they uncover a shocking conspiracy involving a powerful secret group with influence over governmental affairs. Their investigation leads them into increasingly dangerous territory as they seek to expose the real masterminds behind the bridge explosion. This is a 2011 South Korean movie co-written and directed by Park In Je.