Sensei, Would You Sit Beside Me?
Sawako Hayakawa (Haru Kuroki) and her husband Toshio (Tasuku Emoto), both manga writers, find their marriage stagnating after five years. Suspecting Toshio might be unfaithful, Sawako begins taking driving lessons with attractive instructor Ayumi Shintani (Daichi Kaneko). Inspired by her instructor, she starts writing a manga about a heroine having an affair with her driving instructor. When Toshio discovers the manuscript, he becomes consumed by jealousy and fear, questioning whether Sawako's story reflects real events. As tension builds between them, the couple must confront the challenges in their relationship and decide whether they can rekindle their connection. This is a delightful 2021 Japanese romantic comedy film directed by Takahiro Horie that explores the complexities of marriage and creative inspiration.