Gangnam Zombie
When a viral outbreak turns a Christmas Eve heist into a zombie apocalypse, two office workers must fight to survive the undead invasion of their Gangnam building.
When Wang I (Jo Kyung Hoon) breaks into a shipping container on Christmas Eve, a stowaway cat's bite turns him into patient zero for a viral outbreak. Hyeon Seok (Ji Il Joo), a former taekwondo champion now working at a small online streaming firm, finds himself trapped with his co-worker Min Jeong (Park Ji Yeon) when Wang I infects the entire Gangnam office building with a zombie virus. Locked inside with the undead, Hyeon Seok and Min Jeong must fight for survival against the rapidly spreading infection. As zombies overrun the building, the pair must use their wits and skills to escape the terrifying situation. This is a lighter take on the zombie genre that challenges the characters' survival instincts. "Gangnam Zombie" is a 2023 South Korean horror film directed by Lee Soo Sung.