Living Tongues
The Living Tongues Institute for Endangered Languages is a non-profit 501(c)(3) organization dedicated solely to the documentation, maintenance, and revitalization of endangered languages globally. It develops and manages linguist-aided, community-led projects that promote the use of digital video, computers, and other modern information technology. Staff members of Living Tongues Institute have successfully completed funded projects in India, Siberia, Native North America, Nigeria, Kyrgyzstan, the Philippines, Papua New Guinea, Paraguay, Mongolia and India. Salaries and benefits of Living Tongues Institute staff are wholly supported by grants and public donations.