Gye Baek
The most dangerous enemies are the enemies you know. Set in the mid-7th century Baekje kingdom, the great warrior General Gye Baek is faced with the most difficult battle of his life to save the kingdom from attacks from Silla, which is backed by China’s mighty Tang Dynasty. With tensions mounting between Baekje and Silla, King Moo (Choi Jong Hwan) lacks any real power, especially to protect his first wife, Queen Sun Hwa (Shin Eun Jung) and son, Ui Ja (Jo Jae Hyun). Only faithful guard Moo Jin (Cha In Pyo) is able to foil every attempt to assassinate Queen Sun Hwa and Ui Ja from enemies who want to see the queen killed because she is the daughter of a Silla king. The king’s second wife, Sa Taek Bi (Oh Yeon Soo), and her father are the masterminds behind Silla. Their secret organization known as the Wi Jae Dan is orchestrating the plan to assassinate Queen Sun Hwa and Prince Ui Ja so that Taek Bi’s own son, Kyo Ki (Jin Tae Hyun), can ascend the throne. Can Gye Baek stop Taek Bi and Silla and help Ui Ja take his rightful place as king? “Gye Baek” is a 2011 South Korean drama series directed by Jung Hyung Soo.