Ode to Joy
Can five single, independent career women who live in the Ode to Joy apartment building find fulfillment on their own terms? An Di (Liu Tao) is a successful business woman who has returned to China after studying in New York to find her younger brother. Qu Xiao Xiao (Wang Zi Wen) is only 25 but already owns her own small business. Fang Sheng Mei (Jiang Xin) grew up in poverty but has shed her “Princess of the Streets” background to work for a multinational company. Qiu Ying Ying (Yang Zi) is a 20-year-old small-town girl who is trying to make it in the big city. Guan Ju Er (Bridgette Qiao Xin) is a 20-year-old from a highly educated family, but she must discover what she wants out of life when she enters the workforce for the first time. For these women, there is a man (or two) who is trying to get their attention. Dr. Zhao (Wang Kai) is a flirtatious, handsome doctor. Qi Dian (Zu Feng) is the stoic businessman. Wang Bai Chuan (Zhang Lu) is Sheng Mei’s steadfast friend who has always carried a torch for her. Yao Bin (Zhang Xiao Qian) is a second-generation chaebol. Tan Zong Ming (Jin Dong) is An Di’s boss who has been friend-zoned by her despite knowing her since their school days. Can the women find the personal happiness they seek? “Ode to Joy” is a 2016 Chinese drama series directed by Sheng Kong. It is based on a novel by the same name.