Dreaming Back to the Qing Dynasty
Ming Wei (Landy Li) is a modern-day girl, living a modern-day life. That is, until the day she gets lost while wandering through the Forbidden City and finds herself suddenly transported through time. Now wandering her way through the Qing Dynasty, Ming Wei finds herself crossing paths with some of the most influential and important figures of the ancient world, including the Emperor Kang Xi (Liu Jun), and his many sons.
With her modern ways and ideas, Ming Wei can’t help but stand out, a fact that makes her all the more intriguing to those around her. Catching the eye of more than one of the Emperor’s sons, including the 13th Prince, Yin Xiang (Wang An Yu), the 4th Prince, Yin Zhen (Ding Qiao), and the 14th Prince, Yin Ti (Xin Yun Lai), Ming Wei soon finds herself befriending some princes and falling for others.
With a heart torn between what it wants and what it should let go, Ming Wei begins to realize she can’t escape her feelings any more than she can escape the political turmoil brewing within the palace. Caught between worlds, Ming Wei is forced to make decisions that could alter the course of history forever.
Based on the novel of the same name, by Jin Zi, and produced by the same people who brought us "Scarlet Heart" (2011), "Dreaming Back to the Qing Dynasty" is a 2019 historical romance drama directed by Lee Kwok Lap and Chui Wai Hong.