My Fair Princess Season 2
The year is 1760. Princesses Xiao Yan Zi (Zhao Wei) and Xia Zi Wei (Ruby Lin) are adored by Emperor Qian Long. But things are about to change for the young girls. The Empress dislikes both of them, and plots to turn the powerful Dowager Empress against them. Both of the princesses are from poor backgrounds, and she instantly takes a dislike to them. Meanwhile, the princesses meet the lover of an Uyghur chieftain at a restaurant. He explains the sad tale of his love for the Uyghur chieftain’s daughter – explaining that she has been sent to become the concubine of Emperor Qian Long. The young women resolve to help the chieftain’s daughter and succeed in sneaking her out of the palace. However, when the Emperor learns what has happened, he sentences them both to death in a fit of fury. With help from their friends, they escape the palace. But the scheming Empress wants rid of them forever, and sends a band of deadly assassins after them! Can the princesses escape the deadly threat – and might they one day return to the Imperial Palace? “My Fair Princess Season 2” is a 1999 Chinese period drama that was directed by Sun Shu Pei and Li Ping.