Love is Phantom
Young and a bit naïve, Momoko Hirasawa (Sakurako Konishi) is very much like most young women her age. A hardworking employee at a high-end hotel café, Momoko spends her days serving others and her nights at home, alone. With absolutely no dating experience and zero prospects, Momoko wonders if she’ll ever find that “special someone” everyone always seems to be talking about. On the brink of giving up hope, a steamy encounter with a handsome stranger at the hotel’s rooftop observatory changes everything. Unable to forget that moment of passion, Momoko is determined to uncover the identity of her mysterious stranger. Spotting him at work, it doesn’t take long for Momoko to learn that he is none other than Kei Hase (Renn Kiriyama), one of the high-ranking employees at the hotel. Convinced he is too far out of her league, Momoko tries to forget him, but the kisses they shared that fateful evening refuse to be forgotten. Approaching Kei, Momoko tries to find some sort of answer to the myriad of questions she has, but every attempt she makes is met with cold indifference. Confused, Momoko tries once again to let Kei go but the harder she tries, the more fate seems to bring them together. Will time help Momoko break through Kei’s cold exterior or will their rooftop kiss become a phantom to forever haunt her? Adapted from the manga, “Love Phantom”, by Kako Mitsuki, “Love is Phantom” is a 2021 romantic drama directed by Osamu Minorikawa.