Poong, The Joseon Psychiatrist
During the Joseon Dynasty (1392-1910), Yoo Se Poong (Kim Min Jae) is a talented young physician who practices at the royal palace. But when he is implicated in a conspiracy that threatens the lives of the members of the royal family, he is driven from court. He eventually finds himself in a remote village community – a huge fall from grace for a man who had once occupied such a prestigious role. When he intervenes to help heal a local, he finds his stay in the village becomes prolonged – more so than he would have liked. And as he does so, he attracts the attention of Gye Ji Han (Kim Sang Kyung), the middle-aged local doctor. Gye Ji Ha thinks that Yoo Se Poong could become an impeccable doctor if he could only develop a little more compassion and humanity – and decides to try to take the younger man under his wing. Yoo Se Poong also meets Seo Eun Woo (Kim Hyang Gi), a young widow. Despite the fact that she comes from a noble family, social convention dictates that Seo Eun Woo must remain faithful to her deceased husband for the rest of her life – much to her displeasure! What will become of this trio as they begin to spend more time in one another’s company? “Poong, The Joseon Psychiatrist” is a 2022 South Korean drama series that was directed by Park Won Gook.