Battle for Happiness
The world of social media can be a toxic one, especially when one is driven to appear perfect and happy at all times. For Song Jeong A (Jin Seo Yeon), Kim Na Young (Cha Ye Ryun), and Oh Yoo Jin (Park Hyo Joo), the need to appear perfect has driven them so far over the edge, that they’ve made it their mission to destroy each other’s happiness. Despite being from completely different backgrounds, Jeong A, Na Young, and Yoo Jin are all affluent mothers who use their social media accounts to portray themselves and their families in a perfect light. Constantly trying to outdo each other, the three women will stop at nothing to ensure their picture-perfect happiness trumps that of the other two. But when one of the three warring mothers dies a sudden and mysterious death, the perfect lives of the surviving two come under severe scrutiny. As the surviving mothers attempt to hide the truth behind their idealistic social posts, Jang Mi Ho (Lee El), a working-class mother who has always seen past the perfect exteriors of the warring mothers, is determined to reveal the truth. Going up against such powerful women, will Mi Ho be able to expose the lies the other mothers have tried so hard to hide? Based on the novel of the same name by Joo Young Ha, “Battle for Happiness” is a thrilling 2023 South Korean mystery crime drama directed by Kim Yoon Cheol.